Skip to content

Promóció

május 9, 2012

Előadások

A könyv megjelenése után a szerző – vagy a mű népszerűsítésében jártas szakember – előadókörútra indul, hogy minél több potenciális vásárló értesüljön a könyvről. Vannak kiadók, amelyek szeretik egy helyre összegyűjteni a vásárlóikat, és egy országos konferencián népszerűsítik az új kiadványaikat. Mások inkább a referensi hálózatban, a helyi rendezvények szervezésében hisznek. Ilyenkor a megbízott tanárok,  a kiadói referensek lankadatlanul járják az iskolákat vagy a megye, régió rendezvényeihez kapcsolódva szerveznek előadásokat, könyvbemutatókat. Nehéz lenne megmondani, hogy melyik módszer a hatékonyabb és költségkímélőbb.

Lehet, hogy egy területi referens jobban ismeri az adott körzetet, a könyvről, annak előnyeiről, használatáról mégis a szerző vagy a szerkesztő tud hitelesebben előadni. Szerencsés dolog, ha a szerző egyben jó előadó is. Vannak, akik szívesen írnak bármiről, de irtóznak a közönség előtt való megjelenéstől. Pedig – szereti-nem szereti – a könyv írójának, szerkesztőjének bele kell tanulnia az előadások,  személyes találkozók technikájába.

Kiállításon, konferencián való részvétel

Újabb időkben – a hagyományos és általános könyves rendezvények mellett – szerencsére egyre népszerűbbek a tankönyv- és taneszköz kiállítások. Ősszel rendezik a Nyelvparádé, tavasszal a Hundidac, az Educatio kiállítását, amelyen a kiadók saját standon és előadásokon mutathatják be új kiadványaikat. Vannak szaktárgyi, egyesületi konferenciák: itt is szívesen látják a kiadókat és az előadókat.

 Iskolalátogatás, bemutató óra

Bizonyosan hatásos marketing eszköz, ha a tankönyvet a napi órai használat közben lehet bemutatni. Jó tíz-tizenöt éve az egyik angol kiadó utaztatta végig Magyarországon egyik szerzőjét, aki számtalan iskolában mutatta be frissen elkészült könyvét. A mű a mai napig az egyik legnépszerűbb nyelvkönyv, és népszerűségének egyik kulcsa nyilvánvalóan ez a személyes talákozó volt.

Az is egyre többször előfordul – és az újabb jóváhagyási rendszer is ebbe az irányba mutat -, hogy a készülő könyv egy-egy fejezetét vagy akár az egész könyvet kijelölt iskolák próbatanításon tesztelik. Ez ugyan meglehetősen pénz- és időigényes vállalkozás, de mindenképpen jót tesz a műnek, ha menet közben kiderül, hogy egyes részeit hogyan lehet feldolgozni, milyen eredményeket lehet elérni vele.

Új vevők csábítására is jó eszköz, ha a kiadók egy-egy iskolával összeszövetkezve rendeznek bemutató órát valamely könyvükből. Ilyenkor a tanár munkája, és ismertetője nagyban hitelesíti a könyv használhatóságát, erényeit.

Advertisements

From → Szolgáltatások

Hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: